måndag 17 september 2007

Ungdomsmottagningen, del1

Idag är det "klamydiamåndagen" låter ju jätte trevligt tycker jag. Självklart har jag varit på ungdomsmottagningen. Det är ju så roligt när dom hittar på sånna här saker! sånt ska uppmuntras!

Där fick jag svara på frågor..om sex, alkohol och om jag ser mig själv som en frisk person...

Jag svarade så klart att jag aldrig haft sex, att jag sparar mig till mitt bröllop... att alkohol är en syndens dryck, något jag aldrig kommer i kontakt med -förutom vid nattvarden! Jag sa inte att jag inte ser mig själv som en frisk person.. att jag nog har potiential att bli riktigt lost. att jag brukar se och höra saker som inte finns.. att jag är rädd för tanter, och att jag tror att alla jag möter på stan tar upp sina mobiler så fort jag gått förbi... så tar dom bilder på mig och skickar till sina vänner.. sen träffas dom och skrattar åt mig. Jag sa inte det.

så då snackade vi hockey istället. Hennes son är B-junior, och börjar bli riktigt biffig nu sa hon. Hon berättade om alla träningar å matcher hon fått köra till.. och om en föräldramatch hon varit med och spelat. jag tänkte att det var ju såklart gulligt av henne att sitta å småprata så här... men kanske borde hon skaffa sig en väninna istället...

sedan skrev hon ut nya Ppiller till mig, och frågade om jag ville ha ett snyggt flowerpower fodral till dom. ja tack sa jag.. Hon och jag har nog inte samma smak, och inte heller samma uppfattning av vad flowerpower är, men hon hade ju rätt i att det var ett fodral iallafall...

hon sa också att jag inte behöver vänta tills jag ätit upp mina p-piller, som är för ett år framöver.. utan att jag borde komma tillbaka innan ja fyllt 23 för att få fler för bara 60kr. ja.. det var ju snällt av henne. det gör jag nog. Ja sa aldrig att jag nog inte ens tänker äta dom jag hämtat ut nu. att jag mest ville ha dom för att ha dom... att jag är mycket gladare när jag inte äter dom, men att jag tycker om att se dom ligga där i lådan. Hade jag sagt det hade hon kanske tagit tillbaka det snygga flowerpower fodralet.
undra vad som händer om man äter en hel karta Ppiller på en gång...

Ser ni mig som en frisk person?

är det förresten inte hon som ska tala om för mig om jag är en frisk person!?

Inga kommentarer: