torsdag 13 september 2007

I kassakön.

På lunchrasten ringer jag Henke, han ska inte träna ikväll så han föreslår att vi ska handla käk å hyra film till kvällen. Han vet att jag inte har några pengar, så han säger att han kan betala. Jag tycker att det låter som en bra idé.

När jag kliver av tunnelbanan möter Henke upp och vi går till affären, fyller en korg med grejjer och ställer oss i kön till kassan.

Henke lyckas få allas uppmärksamhet när han frågar med ganska hög röst: Så, Betalar du?
Jag: eh.. nej
Henke: Va!? Ska jag betala idag igen!?
Jag: igen?
Henke: ja, när betalade du sist?
Jag: men du sa att du skulle betala..jag har inga pengar.
Henke: (med låg röst) ne, jag vet att du inte har några pengar. (sedan med mycket högre röst:) Det är klart att jag betalar!

När Henke e klar med sin lilla show packar han upp varorna på bandet och ställer sig för att betala... jag går och packar ner alla saker i en kasse...
Henke: Får ALLTING plats?

okej. jag är en fattig dålig människa.
Henke är en rik bra människa.
eller vad ville han komma fram till den lilla griseknon? Vad är en grisekno?

Inga kommentarer: