tisdag 25 september 2007

Evert Taube

Jag vet, eller iallafall tror.. att han var svensk. eller är svensk?
okej. jag har fan ingen aning om ifall han lever eller om han är död. Men jag vet att han är, eller var gammal.

Sen vet jag inget mer. Jag har ingen aning om vad har gjort. Hur mycket jag än tänker så kommer jag inte på nånting!

Det här får mig att känna mig som en väldigt dålig människa. Men jag är säker på att det är fler av er som inte har den blekaste.!


fridolina säger:
Vet du vem Evert Taube är/var?
Sundberg säger:
ja, son till sven-bertil
fridolina säger:
jaha, så han e typ som Paris Hilton? känd för att han har kända föräldrar?
Sundberg säger:
men å nä!han har också gjort massa musik
fridolina säger:
också?
Sundberg säger:
precis som sin pappa
fridolina säger:
vadå för musik?
Sundberg säger:
visor
fridolina säger:
googlade du för att få reda på det?
Sundberg säger:
nej sånt vet jag

okej.. erik visste, men han går ju på KTH, då får man lära sig för mycket saker... lära sig att lära sig mycket saker.. å ha ryggsäck och fotriktigt skor. Då väljer jag hellre att inte veta så mycket.

11 kommentarer:

Anonym sa...

hah.. =) evert är inte son till sven-bertil.. men sven-bertil är son till evert..
evert gjorde typ flickan i havanna, änglamark,dansen på sunnanö..
och jag har inte gått på nå kth jag inte..

Erik sa...

vafan! jag visste att dom va släkt iaf! så jag visste iaf mer än dig! å det hade inget med kth att göra, har inte pratat om varken evert eller sven-bertil sen jag började där! å jag har inte fotriktiga skor! blääää

Erik sa...

tycker det är mkt hackande på mig på din blogg, tror jag ska hämnas snart! tänk på att jag har dina grejer hos mig! moahahaha

Hårtrollet! sa...

men du.. jag ju faktiskt inte hittat på nånting om dig, allt jag skrivit har ju faktikst du själv sagt! och det där med fotriktiga skor var ju inte riktat mot dig.. utan alla som går på KTH! =) det var kul att du sa fel, å ännu roligare att jag inte visste om att du sa fel.!

Hårtrollet! sa...

vad har sven-bertil gjort för låtar da?

Anonym sa...

han och cornelis är juh typ sveriges störsa visförfattare å sjungare ^^,

Hårtrollet! sa...

sjungare? det heter väl ändå sångare hörru! =P cornelis har jag koll på. hm.. ja kanske får ta å skaffa nån skiva eller nått å uppdatera mej lite!

Anonym sa...

sjungare som sångare ^^ spela roll :D

Anonym sa...

Sven-Bertil har inte skrivit en rad i hela sitt liv. Han är exekutör, det vill säga att han tolkar andras alster. Mycket av sin fars grejer. Mycket av Ferlins. Är också erkänd skådespelare. Din närmsta relation till Evert är nog att Sundström sjunger hans Brevet till Lillan på den dära liveskivan du har. /Bobby

Anonym sa...

FRÅN Lillan, FRÅN! Men du hajar ju, du är ju klyftig. /Baddaboom

Hårtrollet! sa...

åh! ja älskar att du vet så mycket! jag gillar det mer än choklad! till å me mina skivor har du koll på. sjukt.. d e sjukt. and I like it. nu åker den i cd spelaren så ska ja ta å lyssna på Lillan låten.... å tänka, å känna å lyssna efter evert. typ. lyssna 2ggr där.. men vafan.