fredag 28 september 2007

stambyte


det är stambyte här i huset. När jag kom hem låg en lapp innanför dörren. Jag läste den, men tänkte sen inte mer på det, klockan var ju så mycket och jag var ju så trött.
Jag går in i badrummet. Sätter på vattnet, blöter ned ansiktet först med vatten.. och tar sedan tvål för att få bort sminket. Men nu kommer inte längre något vatten ut kranen. Då kommer jag på det. Lappen.. det fanns ju en anledning till att vi fått den... Jag står med tvål i ögonen och smink i hela ansiktet och ser absolut ingenting. Men jävlar vad det svider. Vattenavstägning, Vafan! Undra hur många i det här huset som sover sminkade inatt...
.
Henke hittar ett glas med vatten som står brevid sängen. Han hjälper mig att hälla vattnet i mina händer där jag står och blundar med svidande tvål i ögonen. Men inte allt! lite måste vi ju ha till tandborstningen, och till min medicin. Det är helt sjukt vad ett glas med vatten kan räcka långt! Äckligt! Det är fan äckligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, det dära var ju lite otur :) du är rolig. Du lyckas med allt:)