måndag 3 september 2007

sjukstugan, del1

jag har ringt till sjukstugan. det var en dataröst som svarade, jag fick trycka in mitt nummer, så ringer dom upp mig klockan 11. inte datarösten alltså..

men nu blir jag lite nervös. vad ska jag säga när dom ringer? vad tycker ni?

Kan jag säga att jag vill kolla upp mitt blodvärde oxå. heter det så, blodvärde? att det brukar suga. -Det känns iofs onödigt. Jag hatar blodprov, och allt dom säger är: ditt blodvärde suger. käka järntabletter. 4 om dan. -Vafan, gör det själv, tänker jag då och blir lite ledsen. Sedan går jag hem och äter en järntablett, pekar finger mot sjukstugan och tänker att ha! tror ni jag e dum eller, 4 järntabletter...då får man ju ont i magen!

Jag kanske inte ens behöver säga någonting.. när dom ringer så kan jag ju bara hosta lite i luren... så säger dom: Men lilla gumman, hur låter du da... kom hit på en gång! -så går jag dit, och där tar dom emot mej med en filt och en kopp varm härlig choklad med grädde på! så får jag sätta mig ner i ett av deras sånna där rum, på en sån kall otäck säng som dom har... men för att jag inte ska känna mig så utsatt så kommer en snäll sköterska och sätter sig brevid mig och håller ena armen om mig, så får jag luta mitt huvud mot hennes axel om jag vill..

och så var det d där med Urunary infection.. eller vad det nu heter. Jag kanske inte behöver säga någonting om det heller.. jag kan ju bara be att få låna deras toalett när jag är där, och den snälla sköterskan följer då med mig och visar vad toaletten är någonstanns... hon ser att jag ser lite bekymrad ut.. så hon förstår på en gång... så då ger hon mej en kram, och så säger hon: - men lilla gumman, vilken tur att du kom - så här kan du ju inte gå omkring!

när det sedan är dags för mig att gå därifrån så har dom tagit hand om mig så bra att jag studdsar hem som en glad bumbibjörn. Hemma så lägger jag mej i soffan och kollar på en film jag hyrt och så äter jag massa godis! - som jag fått av den snälla sköterskan.

Tror ni att dom kan ta en titt på mitt datavirus oxå, när dom ändå håller på?

Inga kommentarer: