måndag 17 september 2007

Sjukstugan del4

jag är en liten flicka som är rädd för läkare, sjukstugor, sprutor..och telefoner.
men när jag nu äntligen lyckats samla mod och ringa...så är det en jätte gullig tant som svarar. En sån där tant som om jag gick dit,.. så skulle hon följa med mej hem efteråt och bädda ner mej och sitta brevid min säng tills jag somnat. En sån tant är ju inte alls farlig att ringa till.
Tanten hade tyvärr inga tider åt mig, eftersom jag inte är skriven här. jätte konstigt. Vilka tider får vi som inte e skriva här? Dom dåliga tiderna jääätte tidigt på morgonen, när alla läkare är jäääätte trötta och risken att dom gör fel är mycket större?
Men tanten hade iaf ett telefonnummer till mej till ett annat ställe.. så dit ringde jag. Där svarade en elak häxa som hatade mig så mycket - igenom telefonen.. att min hosta nu är 10 gånger värre.. och jag känner att jag fått riktigt ont i armhålorna.

Jag känner inte alls att jag blir friskare.

Inga kommentarer: