måndag 3 september 2007

frida och henke

henke blev ju sur igår... på att jag sitter här hela tiden - när han är hemma.
jag är ju inte hans flickvän längre... så han har lixom förlorat den rätt han iofs aldrig hade - rätten att bestämma över mig. men iallafall.. så tycker jag ju om Henke ändå, och vill att han ska tycka om mig. Att han ska tänka på mig som "en riktigt härlig tjej", så vill jag ju att alla ska tänka om mig,

jag funderar på att göra en Frida och Henke kväll. En kompis kväll.
Jag vet inte riktigt hur den skulle gå till. Hade vi varit tillsammans hade varmt skummbad kunnat funka, hade det inte varit för henkes hockey hade gott vin kunnat funka...hade det inte varit för att vi alltid somnar, så hade en hyrfilm kunnat funka...

Det enda jag kan komma på:
  • Promenad runt sjöarna.... tar kanske 1 timme...
  • mat.. hämt mat funkar va? måste jag betala då när det är min idé? hm... kanske ska laga något istället... nudlar?
  • städa... vi kan städa tillsammans!

När jag och henke städar tillsammans brukar det gå till så här:

Henke tar köket.. jag tycker det är otäckt...och gör han det inte självmant så kan jag alltid säga att mina naglar inte tycker om att vara i vatten..(fast jag står å schamponerar hår hela dagarna..) mina naglar har inget emot att vara i vatten... men det brukar funka att säga så. ibland känner jag mig som en blåst brud när jag säger så... men när ja sen kommer in i mitt ny städade kök. så tänker jag att blåst brud kanske inte är så dumt ändå.

medans henke tar köket så börjar jag vika ihop dom kläder som ligger slängda runt om i lägenheten. mest mina kläder faktiskt,, när henke är klar med köket kommer han ut och hjälper mig. då säger jag att jag är trött.. så sätter jag mig i soffan och kollar på när henke plockar ihop resten av grejjerna som ligger utspridda.. - mina grejjer....

fast något jag tycker om att städa är badrummet... det blir alltid så blankt och fint överallt och luktar så rent., inge grejjer man måste hålla på å vika ihop å hitta platser åt.. bara massa rengöringsmedel och citron och skogsdofter. När badrummet är klart tänder jag ett värmeljus som jag sätter på handfatet.. sen står jag stolt och tittar på hur rent och fint jag har det. kan man bjuda hem folk på middag i badrummet?

när jag tänker på det.. så blir frida och henke kvällen kanske inte så kul... städa och laga mat.. är inte det något dom flesta gör lite då och då..? och promenaden.. det är säkert jätte kallt så att min hosta blir värre..!

Bowla! vi kan ju gå och bowla! det skulle han nog uppskatta den lilla spjuvern.

Inga kommentarer: