torsdag 20 september 2007

Imorgon är en annan dag




jag har ringt och sjuk anmält mig nu - för imorgon.
Hur smuttsigt är inte det. Jag känner mig som en riktigt dålig människa.
Tänk om jag vaknar upp imorgon och är på strålande humör. Då kan inte jag jobba iallafall, för då är mina kunder avbokade.

Imorse var jag en dålig frisör som sjukanmälde mig samma dag som jag är hemma. Tänk på min första stackars kund, hon var antagligen redan på väg till salongen när hon fick reda på att det inte blir nån klippning idag. eller ännu värre, kanske var hon redan där!

Idag känner jag mig som en dålig människa som bestämt mig för att vara sjuk imorgon oxå.
Nu nästan hoppas jag att imorgon när jag vaknar så kommer min hosta vara 25gånger värre och mina ögon kommer knappt gå att öppna... så kan jag ligga där och vara nöjd och tänka att jävlar va duktig jag var som ringde redan kvällen innan och sjukanmälde!

Inga kommentarer: