tisdag 15 april 2008

va e d fö fel på friska människor?

Finns det något som jag ogillar mer än matlagningsprogram så är det sjukhusprogram.
vafan e grejen?
Finns det någon som tycker om att se sjuka människor? Dels så mår dom dåligt, och så är dom fula. Ingen ser bra ut som sjuk.
lokalerna är fula, sängarna ser osköna ut, ambulansen luktar äckligt igenom tvrutan.

jag har verkligen svårt för sjukhus. Att vara på sjukhus är att ge bort sig själv.
Vem vill se när folk ger bort sig själva? vem är det som njuter av att se folk som inte kan bestämma över vad som ska hända med dom.. "jag lägger mig kropp här, och låter min hjärna och mina tankar vara kvar i den, medans du gör vad du måste med den.. sticker nålar och skär mer knivar tillexempel.. jag tänker på något trevligt så länge.. hm.. glass.. eller en sandstrand.. oh så trevligt allt blev på en gång.."

jag förstår att folk vill vara läkare och sjuksyrror, men jag förstår inte varför folk vill sitta hemma i sin soffa och kolla på människor som mår dåligt.

jag efterlyser ett program där människor mår bra, e snygga och har kul. Namnförslag på programmet: frida skrattar och ler, Frida by night, fridahuset, vart fan är min frida, fridamorskorna, fridaduellen, fridas magasin, frida and the city, frida bildoktorn, desperate frida, i huvudet på frida, fridaspegeln, my name is frida, eller the frida.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det för fel på en ambulans
rena och underhållna.
Hoppas du slipper att åka och att du håller dig frisk eller ta cykel till din läkare, om du brutit
benet.

en som har åkt ambulans

Anonym sa...

Haha, fan va kul du är! Jag kollar gärna på "Fridamorskorna".

Hårtrollet! sa...

det är nog det rena som luktar illa. det luktar som ett ställe där man kan vara sjuk på..

Anonym sa...

Hoppas du inte är seriös...

Hårtrollet! sa...

jag förstår inte. klart jag är seriös. jag förstår inte varför folk tycker att det är roligt att kolla på andra folk som är sjuka. det är som att stanna bilen och kliva ur för att ställa sig i glo där det just hänt en bilolycka. Man kanske inte är lika mycket i vägen när man sitter i soffan framför Tv:n.. men d känns ändå mer fel än bigbrother.