fredag 18 april 2008

Tvättstugetids-mördare!!!

jag har sagt det innnan.. för att hinna i kapp med mej själv går jag upp tidigt på mornarna,
Imorse gick jag upp kl.06.00 för att tvätta.

jag gick upp utan att gnälla, jag har fint plockat fram alla dom kläder som ska tvättas.. jag gjorde allting rätt.

Ända tills jag kommer till tvättstugan. Vad upptäcker jag.. Dom jävla idioterna har bytt lås på dörren.! jag blir arg. Envis som jag är vägrar jag inse att min nyckel inte passar och försöker me våld få min nyckel att passa. Det gör den inte.

Sedan går jag till datasystemet som vi nyss fått där vi numera bokar alla tider. Så står det en lapp "för att öppna dörren, tryck på grön knapp"..

jag trycker på den gröna knappen.. " ingen tid bokad" kommer det upp.
Jag går in i datan och kollar.. tid bokad: 06.00-10.00.
jag trycker på den gröna knappen igen.."ingen tid bokad" kommer upp igen..

Nu är jag inte lägre arg.. Nu är jag ledsen.

Inne i tvättstugan står 3 tvättmaskiner tomma. I min lägenhet finns inte ett rent plagg.
I datan är varenda tid för dom 2 närmsta veckorna uppbokade.
Vad var det för fel på att boka tider på det viset vi alltid gjort, När blev det fel att öppna dörren som vanligt, med en vanlig nyckel?

hur kan tanterna komma in i tvättstugan, men inte jag!?
kan man tvätta kläder i badkaret?
måste jag och mina lortiga kläder ta tåget hem till dalarna för att komma ur den här situationen?

Frida har ingenting att ha på sig!!!

Inga kommentarer: