torsdag 3 april 2008

Fridas dag.

Idag har jag överträffat mig själv, - hela dagen.
Jag har gjort så grymma jobb idag att jag började misstänka att jag var med i dolda kameran.
Sen tänkte jag det en gång till och fick inte ihop det riktigt.

Sedan hade jag som alltid på torsdagar- Italienska.
Jag kommer dit försent, jag har inte gjort lexorna, jag var inte där förra gången...Men ingen säger något om det, istället får jag höra att jag är vacker, och så blir jag pussad på kinden, flera gånger. Det gör mig lite ledsen. Sedan är jag sämst på lektionen och fattar som vanligt ingenting.

Läraren avbryter sig mitt i en genomgång och frågar på italienska hur det är med mig.
Bra svara jag, (på svenska såklart.. jag är ju svensk vafan..)
Kan du säga det på italienska, undrar han då.
Sto malissimo, säger jag då. vilket e så jävla dåligt som det bara kan vara.. Bra Frida. Bra..

Inga kommentarer: