måndag 28 april 2008

på stockholms gator..

en man kommer fram till mig

Han: -Ursäkta. Vet du vart det finns en bar? en riktig bar.. där man kan dricka?
Jag: Jo, du har två stycken här rakt över gatan.
Han: -är det riktiga barer? där man kan dricka?
Jag: Ja.
Han: -man kan dricka där?
Jag: Absolut.

Och jag tänker att han måste ha varit med om något jobbigt.
Kanske har han gått in på något som sett exakt ut som en bar, med barstolar, ölglas, bartenders och allt som hör till. Han satt sig ner och beställde en öl...
Men bartendern bara kollade på honom, ropade på sina bartenderkompisar för att berätta vad mannen just beställt. Sedan skrattade dom högt! Dom skrattade så att dom fick hålla sig i bardisken för att inte ramla omkull.,., Sedan sa dom ; Tror du att det här är en riktig bar?

Därför springer den här mannan nu runt på gatorna och grabbar tag i folk som ser ut att veta om det verkligen är en riktig bar innan han vågar beställa en öl igen...

Inga kommentarer: