söndag 20 april 2008

Dörren till Fridas lya

Nån har fipplat med mitt lås..
Det går knappt att få i nyckeln längre. Det känns ju lite sådär... Det måste ha hänt i natt.
Dessutom öppnar dörren upp sig själv ibland för att låset är konstigt.

Om någon snor min TV och mitt Nintendo.. får jag pengar för det då? För isånnafall är det helt okej.

borde jag börja sova med en kniv under kudden igen? Borde jag ha tårgas på mig i min egen lägenhet? Borde jag inte bli vuxen och köpa mig en lägenhet med en riktig dörr som inte går att blåsa omkull?

Eller borde jag ta i ordentligt och sätta upp ett sådanat litet "varning för hunden" klistermärke på min dörr, Kanske tillsammans med ett "Området kameraövervakas" märke.. och "all sabotering polisanmäls" och "se upp för lekande barn"

det sista skulle nog göra susen.. alla vet ju att barnfamiljer inte har några värdeprylar.. Bara slitna möbler och massa smutstvätt. När man tänker på det så..så skulle ja nog bli en grym morsa ändå..Smutstvätt har jag ju.

Inga kommentarer: