måndag 14 april 2008

Låt det aldrig ta slut.

När man är barn.. eller rättare sagt; När jag var barn trodde jag att det rätta var att bli stor, få ett halvbra jobb och förlova sig med någon halvbra kille. Ha en lagom bra bil och ett lagom stort hus - av trä. Kanske en hund oxå. eller låta ungarna skaffa varsin kanin.

Nu är jag större.

Jag knäpper mina händer och ber till Gud. Snälla, låt mig slippa skaffa barn å villa och förlova mig med någon halvbra kille som har ett halvkasst jobb. Just det.. när man var liten så tänkte jag att jag skulle ha en kille som tjänade mer än mig. Vad är det för en jävla tanke? "hoppas jag kommer tjäna mindre än vad andra gör.."

Man kan ju sammanfatta det med att skriva att Jag var inte så jävla smart när jag var liten.

Nu vill jag förlova mig med ett flygplan, eller kanske ett tåg, Jag vill inte ha ett trähus - jag vill ha stad. Jag vill absolut inte ha några barn, däremot vill jag alltid kunna vara barnslig. Jag vill varken ha kaniner eller hundar.. däremot vet jag något både hundar och kaniner gör...

Jag vill inte ha en kille som kommer hem från jobbet på eftermiddagen och sätter sig i soffan och kollar på TV. jag vill inte ha en kille som byter däck på bilen. Det finns verkstäder som kan göra sådanna saker. Jag vill ha högklackade skor och själv ta min bil till just en sådan verkstad.

jag vill inte att mina kompisar ska skaffa barn och gifta sig.
Jag vill att dom ska ligga runt och få konstiga sjukdommar som kliar.

Om jag någon gång gifter mig... så ska jag fan skilja mig oxå!
Om jag någon gång skaffar barn.. så ska ja fan skaffa flera barn.. med olika grabbar. Sedan kan dom få vårdnaden.
om jag någon gång flyttar in i ett hus.. så ska ja fan flytta därifrån oxå.
Om jag någon gång skaffar en hund.. så kommer jag antagligen köra över den med den halvbra bilen...

Jag har ju så himla roligt nu.!!
ibland tänker jag att det vore trevligt med någon som strök bort mitt hår från min panna, la sin hand på min axel och tröck mig närmare mot sitt bröst, viskade nått sött i mitt öra och sedan pussade mig på min kind, eller på pannan... just där han nyss strök bort mitt hår med sin hand..

sedan tänker jag att ja skulle fan bli galen, att i längden smakar en kall öl bättre. Så slipper ja köra över hunden oxå..

Inga kommentarer: