torsdag 17 april 2008

Io parlo italiano

Idag blev jag försenad på jobbet. Jag förstod att jag skulle komma försent till Italienska lektionen. Så jag bestämde mig för att jag lika gärna kunde bli ännu senare..
Så jag sminkade mig en stund, piffade lite. Fixade håret.. för som ni vet så suger jag på italienska, men jag får mest komplimanger av alla. Me like. Allt är en tävling, och jag tänker vinna.

Och som jag vann.
Jag kommer dit, 30min sen.
Alla blickar på mig när jag öppnar dörren.
jag smyger in. sätter mig. plockar fram böckerna och antecknar snabbt vad som står på tavlan.
Sedan ska alla böjja ett varsitt verb. Jag får ett av dom klurigaste verben, det går som en dans! ställer några smarta frågor som alla undrar över... läraren kollar på mig flera gånger. Jag tänker att det syns på honom att han tycker att jag är fin. Han tycker antagligen inte alls det.. men det här är mitt sätt att överleva lektionerna.

Resten av lektionen gick fint.

Men det bästa av allt var att kommer man 30min försent behöver man inte redovisa läxan inför resten av klassen. Kommer man 30min försent får man istället uppmärksamhet och komplimanger för att man har en fin kjol på sig.

Bingobruden var inte där idag. Hade hon varit där, hade hon antagligen kommit 5 minuter innan lektionen började, tillsammans med någon annan ur klassen. Ingen hade lagt märke till henne..
när jag tänker efter blir jag osäker.. kanske var hon på lektionen idag? jag minns fan inte.

vänner, kom ihåg. Allt är en tävling!

Inga kommentarer: