torsdag 30 augusti 2007

torsdag eller kanske fredag...

Man har inte varit i Grekland om man inte har hånglat med en Grek.


Man vet att man har semester när man får se en tjej suga av en kille på en balkong.
Jag har lärt mig några grekiska ord, men glömt dom igen.

sedan jag kom till grekland har jag ätit en grekisk sallad, och en crêpes med nutella, jag känner att jag lärt mig mycket om greklands matkultur.

jag tycker att det är äckligt att man inte får spola ner papper i toaletten.

Varken jag eller emma har hånglat med någon grek.

Det brinner i grekland, det har det gjort i en vecka, härifrån ser det ut som ett vulkanutbrott.

det ringer mycket på min mobil. nummer jag inte känner igen, nummer jag känner igen. läste folk min blogg skulle dom veta att jag är här. jag svarar inte- jag har semester. jag borde ha talat in det på telefonsvararen.


nu kom jag på det! jammas! det betyder skål.. tror jag! känns som ett onödigt ord att kunna faktikst. jag ska försöka glömma det igen-.


killen som hyr ut solstolar placerar hela tiden mig och emma alles framför den plats fär han håller till. sedan sitter han och spanar på oss. vi har provat att ta andra stolar, men icke. han är säkert 50.


emma tar fram en euro: -det står 2 på den här, hur mycket är det, är det 2euro då? I turkiet var det svårare..det säger jag er!

Inga kommentarer: