torsdag 16 augusti 2007

mitt liv är 4kr fel.

För några dagar sedan när jag skulle handla och betala med mitt kort, gick det inte. väldigt pinsamt tycker många. Jag tycker inte det, men man ser att folk runt omkring tycker att det är jobbigt. dom skäms åt mig.

När jag kom hem gick jag in på Handelsbankens hemsida för att föra över pengar.. jag såg då att det var endast 4kr som saknats för att mitt köp skulle ha godkänts.. det sög tyckte jag, 4 kr e sånt som ligger å skräpar i botten på handväskan... sånt man hittar liggandes på golvet när man städar garderoben, eller som finns i tvättkorgen efter att dom åkt ur nån ficka...

Jag tycker om att ha jämna, hela nummer när jag kollar hur mycket pengar jag har på mina konton. därför förde jag över 116kr. jag hade även lite pengar innan, dock 4 kr för lite...

4 kr är något som inte ens en hemlös tiggare bryr sig om att plocka upp...

idag skulle jag och henke handla mat. henke skulle betala men det medgavs ej. jag slänger fram mitt kort, som inte heller godkänns. Nu skäms hela kön för våran skull. jag skuttar ut till bankomaten, för tjejen i kassan tror att det kanske är handelsbanken som krånglar. men jag får inte ut några pengar där heller...

så jag skuttar vidare upp till lägenheten och datorn för att föra över pengar, och vad ser jag! åter igen saknas det 4 kr.

mitt liv är helt enkelt 4 kr fel.


kommer jag hamna rätt igen om jag för över 4kr extra till mitt konto?

Inga kommentarer: