lördag 4 augusti 2007

frida lagar mat, del 3.

föräldrarna är ute och shoppar, nya skor ska pappsen ha. ständigt denna jakt efter nya skor. jag börjar tro att han är bestatt.. eller kanske har han stora komplex över sina fötter. varför alltid nya skor? någon dag så ska jag samla ihop alla pappas skor i en stor hög - så ska jag ta kort.. så ska ni få se. ofta köper han skor som påminner om skor han redan har. skulle jag påpeka det skulle han inte hålla med. går min pappa igång på att köpa nya skor?

iaf så sa mamma innan hon åkte.. "det finns crêpes i frysen.. lägg dom på en tallrik i mickron någon minut. det finns färdig sallad i kylen. det blir väl bra?"

YES! äntligen någonting jag känner att jag behärskar. det är en väldigt gammal mickro vi har. inga konstiga knappar. bara att trycka igång, och öppna dörren efter en stund.
Jag känner mej stark. detta kan inte misslyckas!

Inga kommentarer: