onsdag 1 augusti 2007

nu har dom gjort det igen

nu har dom gjort det igen.. lämnat sin lilla skatt ensam hemma. när jag vaknade låg en lapp på bordet " koka ris, det finns i skafferiet. gör bea-sås. finns i skafferiet. det finns schnitzlar(?) i frysen du kan steka..." ja tror att dom har missförståt problemet.. sjävklart vet jag att ris ´rimligtvis står i skafferiet.. och att schnitzlar ska stekas... Problemet är att jag inte tycker att det är roligt att laga mat!! jag går hellre hungrig. men eftersom det blir utgång ikväll så är det nog ingem bra lösning idag att göra så... istället försöker jag tänka på vad min mamma sagt så många gånger... lämna inte plattan på högsta värmen... lämna inte köket när du lagar mat... rör om i kastrullen.. vänd det du steker.. Sänk plattan... Säääänk plattan!!! sääääänk!!!!


för mitt eget självförtoende.. och för att mamma inte ska känna att hon misslyckats helt med mej.. så ska jag nog ta å kolla till maten nu..... det luktar stek os...

Inga kommentarer: