onsdag 15 augusti 2007

vad ska finnas i väskan?

jag och emma ska åka utomlands. vi ska boka ikväll -eller imorgon.
jag sitter och funderar lite över packningen. vi har kommit överens om vissa saker. resan går ut på att vi ska bli bruna. inte fulla. vi ska åka iväg och vila upp oss , bli bruna och umgås med varandra. när vi kommer hem ska vi vara fräscha och snygga. vi får inte packa med oss några partykläder utan att först tala om det för den andra. vi får heller inte packa med oss några högklackade skor. däremot så får vi ha med oss 2 par flippisar, och 7 par bikinisar.
vi diskuterade om vi skulle lämna sminket hemma. jag tror inte något beslut togs i den frågan. men vi var båda överens om att det är ganska fult att sminka sig när man varit ute i solen och pressat. kanske är mascara okej.

men grejjen är den att jag har semestrat med Emma tidigare... Till Turkiet hade hon halva väskan med skor.. då hade vi dock ingen överenskommelse innan. till Halmstad hade hon mängder med kläder. jag hade iofs inte ont om den varan själv heller... men emma har alltid lite mer.. lite finare...

eller är det d där med osäkerheten... det där med att man ser så elakt på sig själv... dömmer sig själv så att om nån någon gång skulle kommentera eller tänka någonting - så är det inte så farligt.. jag hr ju tänkt det själv. jag rycker på axlarna åt den där lilla tönt grejjen som du just tänkte eller sa. tills jag blir ensam.. då ställler jag mej framför spegeln och rå stirrar. eller köper alles för mycket choklad som jag trycker i mig i soffan framför teven.. som om jag skulle bli så mkt snyggare av det...

men det är aldrig någon som e elak... alla är ju bara snälla och säger snälla saker. men det skakar vi av oss.. . vi vet ju allt det fula med oss.. det har ju vi tänkt på.. men snart.. snart tänker vi.. då ser dom det oxå. vi tänker att vafan gjorde vi oss så snygga för idag! då kommer dom ju tycka att vi e riktigt fula imorgon om vi inte får till det lika bra...



iaf så har jag tänkt att jag har 3 alternativ:

1. packa precis det vi kommer överns om.

2. packa det vi kommit överns om... och en påse med saker som kan vara bra att ha ifall att emma oxå har packat med mer än hon borde... Påsen skulle kunna innehålla nån snygg klänning, höga klackar, lite smink och hårprodukter..lite smycken och nagellack. och visar det sig att emma inte har något sånt med sej..så packar jag aldrig upp påsen..

3. packar mindre än det vi kommit överens om i ren kaxighet. bara för att visa för mej själv hur jävla avslappnad inställning jag har till det här med utseende och sånt.



det är förresten inte Emma jag är rädd för, rädd att vara ful inför.. eller felklädd.. det är ju mej själv. som om jag skulle var mer ful för att jag åker iväg nånstanns än vad jag är här hemma. KORKAT! jag som är så söt.
men mest så e ja nog rädd för att mina kompisar tänker på samma sätt.. att dom e rädda för att vara fula.. rädda för att packa fel saker.. mina kompisar som e så jävla heta! och jag är ju oxå nåns heta kompis, men det tänker jag inte på. jag tänker på annat!

1 kommentar:

Anonym sa...

du ska ju packa ner mig i din väska, det där kom vi ju överens om..