lördag 4 augusti 2007

märkliga saker fortsätter att ske...

Igår ringde ett okänt nummer upp min mobil...
jag blir alltid lika rädd. är det inte bara människor i kostym och folk som jobbar åt landstinget som har okänt nummer? iaf så svarar jag..

JAg: Frida.
Okänt nummer: hej.
jag: hej, hej, vem är det här?
Okänt nummre: hör du inte vem det är?
jag: (funderar) nej.. jag gör inte det.
Okänt nummre: du får gissa...
Jag: jag har ingen aning. vem är det?
okänt nummer: Jimmy
Jag: Jimmy? vilken Jimmy?
okänt nummer: jimmy.. känner du ingen Jimmy?
Jag: (funderar ännu mer) nej.. jag kan inte komma på någon jimmy, Känner jag någon jimmy?
okänt nummer: Jimmy...- hockeymålvakten.!
Jag. Jaha! det var oväntat, vad har du för baktankar?
Jimmy: nej, jag sitter i bilen, har tråkigt så jag kollade igenom min telefonbok och kom på att jag kunde ringa dig.

SJUKT! helt jävla sjukt.! så bor han i Sumpan oxå. - han med!

och här kommer storyn bakom Jimmy.
jimmy är en kille jag träffade när jag fortfarande bodde hemma. han kommer oxå från trakterna här. vi träffades under en kortare period och jag var glad. en dag när vi bestämt att vi skulle träffas säger han att han inte kan.. han ska åka bort. okej, d e väl lungt... samma dag åker jag till en stad nära här för att kolla på studenterna där som går ut... när jag står och kollar ser jag jimmy på andra sidan gatan. med en tjej. mysigt som satan ser dom ut att ha det. ja blir såklart jätte ledsen. tar fram telefonen och drar iväg ett sms.." Snygg kostym!"

nu.. några år senare.. ringer han mig för att prata när han har tråkigt! Ha!
Vad tycker vi om sånt!?
Lovely. livet ska vara ett äventyr.
han ska höra av sig på måndag. kanske ska vi träffas.


btw... borde jag börja presentera mig som "Frida -frisören" ? är efternamn kanske överskattat?

Inga kommentarer: