söndag 5 augusti 2007

lördag kväll, party kväll.

igår tjurade jag, jag skulle inte följa med till rättvik. men så tog jag tåget dit,. skulle ta taxi till annelie och angelica... DET FINNS INGEN JÄVLA TAXI I RÄTTVIK! dom har lagt ner.. hur kan man göra så? hur kan en stad överleva utan taxi?
jag ringer till angelica, och hennes pappa erbjuder sig att hämta mig, det här är platsen jag får vänta på..

vackert. jag säger att jag överlever.

förfesten var tipp topp. sedan hamnar vi på en parkering utanför rättviksparken,.. där träffar vi på angelicas pojkvän, med vänner. bla en tjej. vi säger att vi har varit i australien ihop och plockat päron. har aldrig träffat någon av dom förr.men jag har alltid velat posera med en cowboy.


inne i parken träffar jag på 3 killar som ser ut som elvis. dom är 19år och blir jätte kära i mig. dom vill dansa bugg med mig- så jag går därifrån.
kvällen slutar väldigt oväntat med att jag åker till Gagnef.
det läskiga med Gagnef är att alla människor sitter ihop och är kopplade till varandra.
träffar på en kille som gått på haga och känner igen mig därifrån. han säger att han tyckte att jag var söt.

jag: Varför kom du inte fram och pratade med mig?
Han: Jag vågade väl inte
Jag: Hade jag tyckt att du var söt hade jag kommit fram till dig...

frida da! så där kan man ju inte säga!
han var iaf jätte trevlig och promenerar med mig till Gräv när jag ska hem. på vägen klättrar vi upp i en jätte stor maskin, liknande en skördetröska eller ngt. vi bestämmer senare att om vi ska sova på en åker och bonden sätter igång den maskinen och kör över oss så ska han offra sig först.. så kanske jag hinner springa därifrån. det känns okej för mig.
när vi promenerat hela vägen till mitt hus, lämnar jag av mina skor, och erbjuder mig att följa med honom en bit på väg hem eftersom han ju så snällt följt med mig heela vägen hem. så då gör jag det. håller honom sällskap en bit. det är ju inte mer än rättvist.

Inga kommentarer: