söndag 19 augusti 2007

sluta spöka

fridolina säger:
tycker du att jag ska ringa Jimmy? du vet han hockeymålvakten..
' « Peter » säger:
haha, du kan ju alltid ringa, fråga honom om han har tjej, säkert den tjejen du såg honom med sist ni hördes
fridolina säger:
men ja har bara hans hemnummer som ja hittat på eniro. d känns fult att ringa hem till honom juh.ja, d e d säkert, då ska jag säga.." hälsa jimmy och tacka för senast, säg att jag hade mkt trevligt, och att det var alldelles fööör snällt att bjuda på allt det. säg att jag ser fram emot att träffa honom igen. You'r a darling. tack, hej. " då blir hon nog knäpp, men på riktigt, kan man ringa till ett hemnummer, eller e d sjukt?
' « Peter » säger:
jag skulle nog inte göra det
fridolina säger:
hm, men du e ju en fegis, ja kan ju ringa från dolt nummer, och om d inte e han som svarar kan jag säga att jag ringt fel
' « Peter » säger:
det kan du göra!
fridolina säger:
men du skulle inte ha gjort det?
' « Peter » säger:
jag är inte mycket för dolt nummer å grejer, men gör det
fridolina säger:
ne, d e inte ja heller. d e sjukt
' « Peter » säger:
fast å andra sidan är jag nog inte mycket för att ta risker heller, så gör det
fridolina säger:
jimmy gör mej sjuk... han har fått mej å göra många sjuka saker.. som att kasta mina pengar och min mobil i älven... han e en trevlig grabb, jag tycker om risker.
men ja vill inte framstå som en sjuk person... nån som leter upp folk på eniro..
' « Peter » säger:
haha, va? dina pengar och mobil i älven
fridolina säger:
men du e fan sjukare.. letar upp folk på eniro.. och låter bli att höra av dig... eller kollar vad dom tjänar.. och sista siffror.. säkert smyger du omkring i buskarna å tar kort oxå... som du hänger upp i din källare.
' « Peter » säger:
ni lantisar.., jag har iofs aldrig kollat va nån tjänar, men jag vet, jag är en stalker
fridolina säger:
han hörde ju av sig till mig 2ggr, å ja kunde inte träffa honom nån av gångerna.. så då tänker jag att han kanske inte vågar höra av sig igen.. att det är min tur, han kanske inte vet att jag inte har hans nummer..
' « Peter » säger:
mycket möjligt, ring ring ring
fridolina säger:
tss., du tycker att jag är en sjuk person och du vill att jag ska göra bort mej
« Peter » säger:
det är ju bara att lägga på, jag säga våga!
fridolina säger:
men ja skiter i det där me skyddat nummer va? han kanske inte ens har nummer presentatör.. å hur många sitter å kollar av me nummrena i sin telefonbok om d e nån dom känner.
å om han gör det så ser han ju att ja ringt, och kanske ringer upp
' « Peter » säger:
varför inte köra skyddat om det nu är nån tjej som svarar
fridolina säger:
ja, men då säger jag ju att ja ringt fel eller så frågar ja efter jimmy -det vore kaxigt , "hörru smulan, trippa iväg å hämta jimmyponken e du snäll.." -eller så säger ja att ja ringt fel
' « Peter » säger:
haha, jag skulle gjort det senare men det första är som sagt kaxigt, ring nu
fridolina säger:
men d e ju söndag... vilodagen
' « Peter » säger:
men du sitter ju ändå och pimplar vin, kom inte med ursäkter du inte tror på själv
fridolina säger:
men han vet ju inte det. vore d lördag skulle han utgå från att ja druckit vin... men en söndag e vilodag,, kyrkans dag.. han vet inte att jag dricker vin på min vilodag
e d inte riktigt fult att ringa hem till folk.. på en söndag
' « Peter » säger:
men det spelar väl ingen roll om han vet att du dricker vin eller inte, han är väl inte präst heller? haha, klockan är tillräckligt mycket för att han inte ska ligga och sova, se så, ring nu, du vill ju
fridolina säger:
men du, man kan ju få fram hans adress.. ska ja inte dricka en flaska till.å sen gå dit å knacka på, i mina sexigaste kläder, å högsta klackar, mitt rödaste läppstift, å bara sälja mej själv. vore inte det nått. kul om bruden öppnar.. asså nu blir ja nästan besviken om han inte har brud.. då blir d ju inge spännande alls.
« Peter » säger:
hahaa, nej frida, du ska inte gå dit i bara rock och ingenting
fridolina säger:
e dt den sexigaste outfiten du kan komma på?
« Peter » säger:
hahaha, det är en klassiker från film
fridolina säger:
hm, då kollar inte du å ja på samma filmer!
men om ja ringer, om d inte finns nån brud,, å han svarar.. vafan ska ja säga då!
' « Peter » säger:
hej! vill du hitta på nåt? jag orkar inte umgås med de där lappisnördarna som försöka bjuda mig på middag, eller du kanske ska presentera dig först, hej! det är frida - frisören
fridolina säger:
haha, den e klockren! jag har förresten inte märkt att någon försöker bjuda mej på middag..
' « Peter » säger:
jag och erik bor på lappis, vi tänkte styra upp middag, jag tyckte du skulle komma dit istället för att sitta hemma och pimpla vin ensam, get the picture?
fridolina säger:
ti hi, jag fattade

*Peter heter egentligen något annat

Inga kommentarer: