söndag 9 november 2008

Styrkeprov. / Frida goes en bättre människa.


Jag har börjat med Bikram Yoga. Det är sjukt härligt. Yoga i 90min i ett rum som är 40grader varmt, det innebär att man svettas som satan och alla har så lite kläder som möjligt. Så där står jag med min dåliga självkänsla bland halvnakna människor och svettas. Och vad gör jag, känner mig ful? mindre bra tränad? ensam? Nej, nej.. Jag gör som jag alltid gör. Hatar tjocka bleka människor som ser ut att vantrivas med sig själva - som om dom inte skulle ha nog med sitt eget självförakt. Jag tänker att visst är det bra att dom tagit sig hit för att göra något åt det, men antagligen känner dom sig så jävla duktiga efter att dom varit här att dom belönar sig med den påse dumlekola som dom tagit med i tråningsbagen - försvarar sig med att det är bra för återhämntningen. Sen åker dom hem och äter pizza med extra allt och en 2liters Cola.

Och vad är det med tjocka människor egentligen, vem har sagt att det är okej att gå omkring orakad i rosa bikini bara för att man är ett fetto? Sist fick jag just en sådan tjockis framför mig, och när hon böjde sig frammåt åker dom redan för små bikinitrosorna in överallt där dom kan åka in. Man ser mindre och mindre av hennes rosa bikini och mer och mer av hennes alldelles för håriga och bleka röv. Medans jag försöker undvika detta med blicken ropar yogaläraren: Kolla rakt fram, raaakt fraaam!! fäst blicken framåt... Öppna ögon.. Var kvar med tankarna i Yogasalen... Sträck på nacken för att komma än längre fram, håll kvar blicken rakt fram..

Inga kommentarer: