måndag 24 november 2008

Frida goes a cock / a chef...

Jag har tidigare skrivit om mina planer om att fixa armar som Sarah Jessica Parker. Och jo tack, det går bra. Jag går långsamt fram. Jag har tillexempel inte börjat bygga några muskler att tala om. Däremot har jag börjat äta mat regelbundet, för det har jag fått höra att ska man bygga muskler och bli stark måste man äta mat.

Jag äter sådant jag aldrig tidigare ätit. Idag var det dags för blodpudding. Eftersom jag aldrig ätit blodpudding har jag heller aldrig lagat det. Så mycket visste jag att man ska skära den i skivor och att den ska stekas. Samtidigt som jag stekte min blodpudding började jag riva vitkål. Vitkålen bara krånglade för mig och rätt var det var kom jag på att just fan, jag steker ju blodpudding!! Snabbt som fan skyndade jag mig att ta stekspaden och vända på den. FAAAN, halvropar jag ut.. Den är alldelles svart, här gör man sig till och ska vara nyttig och duktig och vad får man för det.. vidbränd blodpudding.

Det tar mig en evighet att komma på att just fan, blodpudding blir svart när man steker den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att du är en bra kock...eller ska jag kalla dig för stekare? ;)

Hårtrollet! sa...

haha.