måndag 3 november 2008

kattsim is the shit.

Japp.. jag har inte läst ut Mia Törnbloms bok än så det är okej för mig att hata andra för att själv känna mig bättre, ett tag till iallafall.

Ikväll hatar jag män som simmar. Tidigare dagar hatade jag pensionärer som simmar för att dom alltid är i vägen och rör sig så sakta. Sedan hatade jag gravida kvinnor som simmar och är ivägen... Men jag har inte längre något emot någon av dessa. Inte efter ikväll. Något är jävligt fel när man kan simma förbi biffiga män även då man simmar kattsim.

Och kanske kan det ha sett lite roligt ut när jag försökte komma på vilket simsätt som är bäst om man vill simma i samma takt som stora biffiga män som simmar lika sakta som gravida kvinnor och pensionärer.

Jag kom fram till att kattsim och ryggsim gick för fort, så även att simma undervattnet, att springa i vattnet funkade okej, men no.1 är att endast simma med armarna. Det kan se ut som att du har fått kramp lite då och då, som att halva du gått och dött.. folk kollar konstigt på dig.. Men hey.. Det är inte du som är en stor biffig man och simmar lika sakta som en gravid pensionär.

Inga kommentarer: