fredag 14 november 2008

I min pillerburk.

Idag tog jag en sväng in på apoteket och hämtade ut vad Dr. Gustav skrivit ut till mig, när jag läser på bipacksedeln om biverkningar man kan råka ut för kan jag inte låta bli att undra vafan han tänkte när han skrev ut tabetterna.

Vanliga biverkningar:
sömnsvårigheter, rastlöshet, och oroskänsla.. vänta lite, men är inte det precis det som jag är sjukskriven för!!

Mindre vanliga biverkningar: Plötslig oförklarlig död, Koma. viktökning, självmordstankar, självmordsförsök och självmord.

Hittar bara en biverkning som jag hoppas på: Onormal hårförlust och/eller hårförtunning. Vore jävligt skönt om man kunde tappa alla hårstrån man har på benen och under armarna.. Kanske dom stråna som jag annars plockar bort kring ögonbrynen kunde åka med också.

Fast med min jävla tur så kommer jag antagligen först bli fet och orolig, sedan försöka ta livet av mig och hamna i koma... och där kommer jag ligga tills jag blir smal igen, då vaknar jag och får leva ett liv som rastlös och med kala fläckar på huvudet.

Men jag är inte bitter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr är det sådär knäppt med läkemedel. Opioider till exempel (starka värkmediciner, typ morfin) har huvudvärk som biverkning och ger förstoppning som ju leder till ont i magen. //Madde

Hårtrollet! sa...

för en liten biverkning som plötlig oförklarlig död är inte så skrämmande, gör nog iaf inte så ont.. haha. helt sjukt att dom skriver så ju! men hur kan en medicin mot ångest ha en biverkning som är att man blir deprimerad och orolig.. är inte det knäppt? jag förstår inte. trodde det var det den skulle motverka.,