torsdag 6 november 2008

Vill man ha en säng så kan man ta in på hotell..

Som jag kanske nämnt innan så har jag ingen säng. Mamma och pappa är på mig om att jag borde skaffa en säng, dom säger att det är någonting man borde ha...

Själv känner jag att en säng känns lite tråkigt.. Det är liksom gjort redan. Det känns så väntat, - man kommer hem till någon, blir runt visad.,. här är köket, matbordet, vardagsrummet med soffan å tv, sovrummet med en säng.

Jag känner att en säng är nog inte riktigt vad jag vill ha. Det känns lite väl opersonligt. Och nu slog det mig, en spikmatta! Det är ju det jag borde ha. Jag har ingenting emot smärta, och jag bäddar sällan. Förstå vad underbart att dra hem någon efter krogen, peka mot sovrummet och säga: - Gå och lägg dig du, jag ska bara borsta tänderna..

Inga kommentarer: