söndag 24 februari 2008

Om jag var en kräfta...

Tillbaka till verkligheten.
Kanske kommer min telefon inte längre ringa på kvällarna för att ta mig med ut på äventyr.
kanske e efterfesterna slut. Kanske kommmer jag inte längre få frågan om vi ska ta ett glas vin på en tisdag...

Kanske e jag just nu ensammast i hela världen.

Jag är inte kär i hotellkillen. absolut inte. Men jag gillade oss. Vi är fina ihop, roliga.
Han är någon sorts trygghet.

Om tryggheten i ens liv är en grabb som har brud, som ringer en sent på kvällarna och nätterna för att han vill ses.. så borde man kanske tänka om. Det var det jag gjorde igår. Tänkte om.

Men man kan ju tänka på så jävla många olika sätt!
Han får ju mig att känna mig fin - på utsidan. Att jag ser bra ut.
Men det är allt. jag känner mig fin, men han vill inte ha mig. Som en kräfta.. Det är sjukt mycket man slänger bort när man äter kräftor. Han äter det goda på kräftan.. sedan slänger han bort resten. Nästan hela kräftan slänger han bort...

Vi måste börja äta hela kräftorna vänner!
Vet ni att jag är ganska rolig.. och smart. Kanske inte smart på så vis att jag kan mycket.. men jag undrar jävligt mycket. Det kommer man långt med. Vet ni att jag faktiskt är bra på att baka och laga mat, och tycker att det är ganska roligt också men att jag sett på sex and the city alldelles för mycket - moderna tjejer lagar inte mat... Värsta pysseltjejen är jag oxå. Vet ni att jag dansar och sjunger framför spegeln varje morgon - låtsas att jag är nån snubbe i nått band.. att jag spelar olika instrument i luften... Att jag brukar ha högklackade skor på mig när jag ligger i soffan och ser på tv bara för att jag har så mycket snygga skor som jag knappt använder annars.. Vet ni att jag sover jätte dåligt när jag är ensam, att jag ligger och är rädd hela nätterna.. att jag brukar höra röster och se saker.. Vet ni att jag alltid har världens prestationsångest, alltid. Att jag inte vågar stänga dörren till badrummet när jag duschar.. och heller inte vågar dra för duschdraperiet. Att jag har sjukt mycket snygga underkläder som jag inte använder men som jag blir glad av att se. Jag har alltid snygga målade naglar, alltid. Jag älskar att vara med på kort och att se bilder på mig själv. Att jag egentligen vill gifta mig och skaffa typ fem ungar och bo i en villa med stor tomt. Att jag alltid vill vara singel och barnlös.
vet ni att jag alltid gör det jag vill göra. att jag tror på mig själv. vet ni att om jag har en chokladbit, kanske en daim... så får du halva om du vill... Att jag gillar all mat. Att jag är väldigt ärlig och helt värdelös på att ljuga. Att jag alltid blir jätte pigg och glad när jag går och lägger mig. Vet ni att jag är värsta toppen tjejen.. värsta fina goa saftiga kräftan typ.

Man borde äta hela mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va du är go! Jag äter hela dig! ..med glädje!

Hårtrollet! sa...

Vi äter varandra. Vi kan ha kanibal-fest! =)