måndag 18 februari 2008

Frida utmanar

Jag tror att man kan bli en tryggare och mer självsäkrare människa om man utsätter sig själv för saker som man tycker är obehagliga, och som man kanske t.o.m är rädd för.

Jag brukar utmana mig själv med sådana saker, precis som när jag nyligen bestämde mig för att skaffa fler tjejkompisar. (jag och Katarina hade jätte roligt i lördags)

En annan sak jag tyckt varit jobbig är att röra mig kring stureplan. Jag har fått för mig att många människor där kollar på mig och tycker att dom är bättre än vad jag är, Att jag e nått slödder som hamnat fel. Jag har slutat tro det nu. Eller rättare sagt så finns det säkert dom som tänker så om andra människor, men det betyder inte att dom har rätt. Det är nog mer så jag börjat tänka.

Det finns fortfarande vissa affärer jag inte vågar gå in i. Jag tänker att det syns på mig att jag inte kommer handla där... och att om jag någon gång skulle handla i en sådan affär så skulle personalen där bli väldigt förvånade och det skulle bli dagens samtalsämne i fikarummet.

Min nya utmaning till mig själv blir att besöka en sådan affär varje lunchrast.

Inga kommentarer: