onsdag 13 februari 2008

14/2

Idag har tre personer frågat mig vad jag tycker att dom ska köpa till sina pojkvänner på Alla hjärtans dag.

Vem fan frågar mig!?! vad tänkte dom? Enda förklaringen jag kan komma på är att "ey, hon e ensam..undrar vad hon drömmer om och saknar så här i alla hjärtans dag tider.." vi som lever i parförhållanden har ju redan allt.. Jag frågar henne.

Nått personligt säger jag, tånaglar i en liten ask.. en inramad begagnad rakhyvel... en hårtuss fast tejpat på ett papper..

Ja e singel vafan! planera dina geléhjärts inköp ihop med någon par-människa, tack!

Ni vet at jag gillar det här med dagar.. Kanelbullensdag firade jag ju tillexempel 2 dagar sist! Men alla hjärtans dag är ju fan utfrysning. Varför finns det inte Inga hjärtans dag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har helt fel! (för en gångs skull) Det är alla hjärtans dag. Alltså, även din dag. Du har ju också ett hjärta, det vet jag!

Hårtrollet! sa...

men dom menar inte så det skulle kunna heta "du e finast,, nej du.. du e finast.. nej du - dagen"