torsdag 14 februari 2008

Io parlo un pó Italiano.

Jag hade min första italienskalektion idag.
När jag kommer upp i koridoren som salen där vi ska vara ligger ser jag en hel hög med människor en bit bort.. men min sal ligger åt andra hållet. jag går fram till rätt dörr och stannar till utanför. Då kommer en man fram till mig.

Han: "ska du gå in där?".
Jag: Jo.. jag ska ha italienska här..
Han: "tänker du gå in?"
Jag: Ja.. det hade jag väl tänkt.
Han: "det är tomt där inne.."
Jag: Ska du oxå ha italienska?
Han: Ja.. men det är ingen där..Det är tomt..
Han: Det är inte tomt längre om vi går in..
Jag: Men läraren är inte där..
Han: Fast han dyker nog upp... Jag går in.

Mannen följer med in.. Sedan kommer en hel hög med folk in efter oss.. Mannen vänder sig mot dem och säger..
"ja.. nån var ju tvungen att gå först..."

Inga kommentarer: