torsdag 14 februari 2008

frida i lokaltrafiken

När italienskalektionen är slut går jag ut för att ta bussen. Det har snöat och är jätte kallt. Jag får vänta en stund och blir jätte kall och frusen. När bussen kommer blir jag glad igen.
Efter ett tag tänker jag att jag borde vara hemma snart.. men så kommer jag på att jag inte alls känner igen mig. och så ropar busschauffören något.. och ojj.. det är bara jag kvar på bussen..

Han: "det här är sista hållplatsen!!,du måste gå av här!"

jag går fram till busschaffisen...
Jag: "ursäkta, men får jag fråga dig... Det är så att jag har tagit heeelt fel buss.. Jag pratade i telefon.. jag tänkte inte.. Kan du tala om för mig hur jag lättast tar mig hem till Sundbyberg."

Han: "sundbyberg!? oj,oj.. du pratade i telefon ja.. Nu har du lärt dig en läxa.. Ta bussen som kommer bakom här och åk till Fridhemsplan... Nu har du lärt dig en läxa... sundbyberg ja... så går det. Men nu har du lärt dig"

Vafan är det jag har lärt mig!?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Läxan!