måndag 11 februari 2008

14/2

Alla hjärtansdag närmar sig.

Jag vill vara cool och inte bry mig. I affärerna hänger tönt plasthjärtan och skyltdockorna har fluffiga röd-vit-rutiga trosor på sig. Snart kommer det stå skålar med Geléhjärtan på diskarna.. Folk kommer kladda på dom och äta upp dom utan att tänka på hur många som kladdat där innan dom. Sen kanske dom får magsjuka.

Och varför ger vuxna människor Nallebjörnar till varandra!? Det är pinsamt. Sedan blir man aldig av med dom heller. Man kan lixom inte slänga en nalle man fått i present av någon man tycker om. Då måste man göra slut, Först då blir det okej.

Men det behöver ju inte riktigt jag grubbla över..


däremot funderar jag på att köpa geléhjärtan att ha i en skål på mitt bord, skumpa och en ask med choklad. Kanske lyxa till det med ett par fluffiga -röd-vit-rutiga trosor och kanske slänga på mig ett par högklackade skor. Sedan ska jag lyssna på fin fina låtar så som Love Hurts.. och fira att jag är självständig!

eller vafan. jävla dag alltså. Tänk om jag blir helt bortglömd... Borde jag gå till blomsteraffären och skicka blommor till mig själv? "En ros till min ros.. Jag vill alltid ha dig i min vas. Du ensam är vackrare än vilken bukett som helst. Men tillsammans med mig är du ännu vackrare" skulle jag kunna skriva..

Alla hjärtansdag är som att spela brännboll på skolgymnastiken och låta dom 2 duktigaste killarna välja lag...

Inga kommentarer: