fredag 3 oktober 2008

Tvättstugetanten.

Alltid samma visa. Jag går in i tvättstugan, fixar med min tvätt, går ut ur tvättstugan, stänger dörren och hinner ta några steg. NU. Det är nu det händer.. varenda jävla gång. Det slår aldrig fel. En lägenhetsdörr öppnas bakom mig, en tant sticker fram huvudet. -Haaaallåååå? Vaaad göör duu?

Vafan tror hon att jag gör i tvättstugan? - äh, jag horar lite bara, säljer lite knark och så torterar jag barn. Fyra timmar i tvättstugan, 2gånger i månaden. Vaaad göör duu själv? Så sa jag naturligtvis inte. Jag sa inte heller nej när hon frågade om hon kunde få tvätta en maskin på min tid. Jag sa inte heller nej när hon kom och knackade på och frågade om jag var klar med torkskåpet snart.. Jag plockade ur min tvätt. Halvblöt. För att jag hatar henne så jävla mycket.

Nu har stången som mitt duschdrapperi hänger på ramlat ner för att jag försökta hänga upp min halvblöta tvätt där på. "Frida klarar sig själv"-grejen går ju så jävla bra just nu.

Och vad är det tanten plockar ur tvättmaskinen som hon nu har så brottom att få torrt... EN JÄVLA HANDDUK. - jo, du förstår att jag brukar lägga den här handduken ovanpå mattan när jag sitter i min fotölj, så kan jag ha fötterna på handduken istället för på mattan.

Men vad bra jävla tant att din handduk blir torr nu så att du kan ha dina fötter på den... själv kan jag ha fötterna på duschdraperiet när jag sitter på toa eftersom det nu ligger över hela mitt jävla badrumsgolv.!

Jag skyller allt detta på att min hjärna är sjukskriven., Den delen av min hjärna lärt sig säga "nej jävla kärring. låt mig och min tvättid vara ifred".. JÄVLA KÄRRING!!!

Inga kommentarer: