tisdag 21 oktober 2008

Debasers Garderob.



Ni minns mitt garerob-äventyr sist jag var på Debaser? Hur jag inte orkade stå i kö för att hänga undan min jacka så jag får istället den briljanta idén att gå till killen som står längst fram i kön och be honom hänga undan min jacka.. vilket han gör, på samma galge som sin egen jacka. Jag blir skit glad över att jag fått min jacka undanhängd utan att varken behöva stå i kö eller betala för det, och tycker att dom som köar är riktiga idioter som inte kommit på samma smarta grej som mig. För att fira går jag direkt till baren och köper en öl. Ungefär där slutar min plan vara så jävla smart.. men det kommer jag inte på förens det är dags att gå hem och det slår mig att jag inte har den blekaste om hur killen som förbarmade sig över min jacka såg ut eller vilket nummer han hänge undan den på... Typiskt mig.

I fredags lyckades jag tappa bort mina brickor redan efter några minuter. Jag upptäcker det snabbt och går tillbaka till garderoben. Jag pekar ut både min jacka och min väska och beskriver vad jag har i dem. Jag säger till garerobkillen att i min jacka finns min telefon och om han tar upp den så kommer han se att det är en bild på mig som bakgrundsbild. -han tar upp telefonen och säger att jag har rätt, att det är jag på bilden.. Han börjar knappa på telefonen och kollar på egen hand efter fler bilder på mig. Jag blir stött. vad är det för ett jävla sätt? Han säger att jag bara får tillbaka min telefon och nya brickor till väskan och jackan och jag visar några snygga bilder på mig.. Vi står och tjaffsar en stund.. tillslut ger jag med mig, han blir nöjd och jag får mina brickor.
FAN VAD JAG HATAR DEBASERS GARDEROB.
Kan man anmäla garderobkillar för olämpligt uppträdande? eller finns det ens, är det kanske osportsligt uppträdande jag tänker på? när man blir utvisad för att slagit av klubban mot sagen? blandar jag ihop det? Och går det isåfall att visa ut någon som redan står i garderoben!?

Inga kommentarer: