onsdag 29 oktober 2008

Min bror har kollat på Finding Nemo en gång för mycket?

Igår ringde brorsan mig. Han har bestämt sig för att skaffa en fisk. En guldfisk. Så nu behöver han min hjälp till att köpa en guldfiskskål. Han förklarar det med att dom inte går att köpa i affärerna längre för dom har tyligen blivit olagliga. ..när brorsan behöver hjälp med olagliga ting hör han alltså av sig till mig. Min första plan var att gå till plattan och hoppas på det bästa, att kanske var det någon där som hade några skålar över.

Men så fel tänkt av mig! Sånt händer ju inte kring plattan! Det är ju Östermalm som gäller!! Så om en timme har jag ett möte inbokat med en Ludwig (så klart..) och går allt som det ska kommer jag komma därifrån med en fin fin kruka till brorsan.

Är jag den bästa syster man kan tänka sig eller är jag!?

Inga kommentarer: