fredag 31 oktober 2008

En gråmus snorar inte

Jag är alldelles för stessad för att läsa, trots att jag just nu bara jobbar 25% så pallar jag ändå inte med att chilla och läsa en bok. Dr Gustav vill att jag slår två flugor i en smäll. Stressar ner och får bättre självkänsla. Han gav mig därför i uppgift att läsa Självkänsla nu. av Mia Törnblom.

Jävligt töntigt tänkte jag men gick ändå och lånade boken. Jag behöver inte läsa en bok om att få bättre självkänsla. Jävligt töntigt. Så satt jag och tänkte idag på tunnelbanan samtidigt som jag läste den jävligt töntiga boken.
.
Men jag ändrade mig snabbt då jag kom på mig själv med att vara på väg av tunnelbanan för att jag blev snuvig och inte ville snyta mig bland folk.
.
Det kanske inte vore så fel med lite bättre självkänsla ändå.. Så jag bestämde mig för att sitta kvar och snörvla på tunnelbanan, att åka hela vägen hem medans min näsa fortsatte att rinna. Tillslut snorade jag så jävla mycket att jag fick lov att sätta handen för näsan.. vilket ledde till att jag nu inte bara hade snor i hela fejjan utan även över hela handen.. Men jag fortsatta att läsa min bok om självkänsla och tänkte att om folk har problem med min snuva är det för att dom inte tycker om sig själva... så satt jag och tänkte när någon knackade på min axel.. En kontrollant som bad att få se mitt SL-kort. Eftersom jag höll i boken med den högra handen gick det av ren reflex att ta bort den vänstra handen från ansiktet och ner i fickan för att ta upp kortet och sedan ge det till henne. På en minisekund hann jag alltså blotta mitt nersnorade ansikte, snora ner min jacka, mitt SL-kort och en kontrollant. Det hade aldrig hänt om det inte vore för den jävla tönt boken, Åt helvete med självkänsla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars! :(

Hårtrollet! sa...

ja,stackars kontrollanten. kan inte vara så trevligt att ta emot en snorigt SL-kort.