måndag 22 september 2008

my day, so far..

Mina dagar som sjukskriven fortsätter i pensionärernas mönster.

Gick upp i morse för att tvätta. Jag mådde inte så bra så det tog flera timmar, och nu är det bara mina underkläder och några handdukar som blev tvättade. Två överfulla IKEA-kassar får vänta tills nästa vecka och nästa tvättid.

När jag var klar med tvätten satt jag mig i soffan och påbörjade ett brev jag tänkt skicka till en vän i Grekland, men blev avbruten då det ringde på dörren. Den gnälliga tanten som bor några dörrar bort. Hon ville ha hjälp med att skriva en lapp att sätta upp... Någon hade spillt öl i korridoren utan att torka upp efter sig. Jag hjälpte henne, och fick ett svenskt äpple som tack för hjälpen.

klockan är nu 12.41 och jag funderar på att gå och köpa frukost... så där bryts mitt pensionärs beteende,. för en pensionär hade redan hunnit med frukost, fika, lunch och kanske en fika till...
jag är inte lika effektiv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lugn, du har inte varit pensionär så länge. Du hinner komma in i de riktiga rutinerna :) Nejdå, skojade bara, krya på dig!
kram

Hårtrollet! sa...

jag har skrivit en lapp!!! "Flera hyresgäster har reagerat på..blaha blaha.. vänligen städa upp efter er nästa gång.. blaha blaha.. ölstänk på golvet.. bla bla bla.."
jag vet inte.. men hur mycket värre kan det bli.. eller är det kanske bara dom bra delarna kvar nu? Bingo och Boule.. för det kan jag lätt tänka mig! ska nog bjuda hit folk på bingokväll till helgen.. det vore nått.!

Anonym sa...

Hör av dig om ni behöver en utropare! Bertil sju, en enkel sjua... :)

Hårtrollet! sa...

BingoLotto har visst börjat sändas på fyran igen nu. Och på lördagar. Det tycker jag är bra. Det ska vara som det alltid varit. Inge nymodigheter. Det är trams. Men lotta Engberg gillar vi! Glada miner i rutan uppskattas alltid!