lördag 6 september 2008

Frida klarar sig själv.. och lär sig läxor undertiden..

Min mobil blev ju så olyckligt snodd i våras...
Utan mobil kan man inte ringa och rådfråga sin pappa.
Utan råd från sin pappa får man ta egna beslut.

Nu, några månader senare kan jag konstatera:
  1. Jag skulle köpa den billigaste - köpte en av dom senaste..
  2. Den är redan vattenskadad
  3. Jag tog ingen försäkring...
  4. Jag hade pengar för att betala telefonen direkt, men tog den på avbetalning..
  5. Jag använder inte hälften av allt man kan göra på min mobil
  6. Om man bortser från avgiften jag betalar för själva telefonen, har mitt nya abonemang -som fortfarande är med samma operatör... gjort att mina räkningar höjts med ungefär 300kr extra i månaden...
  7. Vill jag byta abonemang måste jag betala ut mig.. vilket skulle kosta kring 10 000kr, talade den snälla telefon-mannen om för mig igår...
  8. Jag köpte telefonen av en tjej... Min nya regel: Fråga aldrig en tjej om hjälp när det gäller Teknik-prylar.. Det inte jag kan - kan inte hon heller. Utgå alltid från det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår det! Jag hade också jätte mycket planer! Hockeyn och allt, lät så jäkla roligt. Men jag har fått ett sjutt bra erbjudande! Du ska få höra allt sen. Puss och kram nu ska jag sova,har nyss kommit hem från rättvik,var chafför åt mamma ikväll. sovogtt :)