söndag 21 september 2008

Att byta ut sin dörrkrans.

Fruktansvärt, fantastisk.. Jag vet inte,,men vafan,så svårt är det inte att fatta när man ska använda vilket ord... Fast det är klart, det finns ju människor som tror att det heter egenkligen -när det egentligen inte alls heter så!!!

Jag har varit sjukskriven sen i torsdags men beter mig redan som någon som nått pensionsålder och ägnar sin tid åt vad än som går att bli arg över, har regelbundet ett gäng insändare med i någon dagstidning och om det inte vore för det är så omständigt med mobiltelefoner och så dyra minutpriser så skulle samma sak gälla för den lokala radiokanalen..
-nej.. just fan.. ja är värre än så.. jag är 23, bor i det här landets största stad, har ett bra jobb, fina kläder och bloggar om ord... Jag borde ha bättre saker för mig än så här -speciellt eftersom jag själv ofta förkortar ord lite som jag vill och ständigt har alldelles för många punkter... så fort jag ska skriva någonting.. fan så pensionärig man kan bli! Vet ni att jag har en hemmagjord "Ingen reklam, tack!"-skylt uppsatt på min dörr... Jag funderar på att sätta upp "Tala med småbokstäver i korridoren, tack"-skylt istället för dörrkransen som sitter där nu.. Den är för trevlig, folk kan ju tro att dom är välkomna att hälsa på.. att dom får komma hit å säga egenkligen, fruktansvärt och fantastiskt lite som dom vill.. men det blir inget av med det!

1 kommentar:

Hårtrollet! sa...

och nu har ja skrivit min första trappuppgångslapp!.. oh my god.