fredag 12 september 2008

Mes-Jamie vs. Matcho-Gordon.

Ingen bryr sig om den mesiga kocken har en fru och små barn som är med i TV och leker lyckliga.. Men den elaka manliga kocken kan ju inte vara så där manlig och arg och sen gå hem och vara kärleksfull mot sin heta flickvän.. Det är okej att han lyfter upp ett får på sina axlar.. det var antagligen fårets sista önskan att få sitta på Gordons axlar.. men en flickvän.. det är ett helt annat ansvar som jag inte är säker på att den här karla-karlen borde ha..

jag funderar vidare.. och kan inte komma fram till om kycklingens sista önskan var att få sitta i Jamies hand.. eller om Jamie nyss fyllt år, och när han blundade och blåste ut ljusen på tårtan tänkte han tyst för sig själv.. Jag hoppas att jag snart får lyfta upp en kyckling med mina bara händer...

Inga kommentarer: