måndag 7 januari 2008

Tvätten del.2

När jag kommer in i tvättstugan luktar det väldigt konstigt ifrån torktummlaren.
Det luktar lixom bränt.. Jag tänker att det kanske är för att jag lastat in alldelles för mycket i den.. jag har en vana att göra det. Jag öppnar luckan för att kolla om tvätten är torr. Det är den inte. Jag stänger igen. Kollar på klockan och ser att det bara är en halvtimme kvar av min tvättid, så det gäller att skynda på om jag ska bli klar. Jag startar tummlaren igen, och sätter den på högsta värmen eftersom jag hoppas på att mina lakan då ska hinna torka...

Det är brännmärken i mina sängkläder... Allt luktar as illa.
Mycket måste kastas. Resten måste tvättas om.
fan så onödigt.

Grattis Frida. Det går bra nu.
Tvätta är din grej.
Den Ensamma vårdnaden av lägenheten och allt där i har bara börjat...

Inga kommentarer: