lördag 5 januari 2008

La prima colazione

I Onsdags prioriterade jag bort att äta frukost. Men efter mitt besök på CityAkuten blev jag väldigt hungrig så jag gick och köpte mig en Saffransbulle. (Ni har väl sett på Du är vad du äter.. Där rekomenderar dom starkt Pressbyråns saffransbullar till frukost)

Jag tog en tugga av bullen.. Mmm. Jätte god. Varm vad den också. Väldigt gott eftersom det snöade och var kallt ute. Jag tog en tugga till. Sedan kollade jag ner på min svarta kappa och såg att den var alldelles full av pärlsocker! Åh så pinsamt. Inte nog med att man skämmer ut sig genomatt äta pressbyråns saffransbullar ute på stan bland folk.. Man ser oxå till att se ut som en tjock människa när man gör det. (tjocka människor har alltid pärlsocker på sina kappor).

Det tog mig ungefär väldigt lång tid.. 500år ca, att komma på att dom vita prickarna på min jacka inte var något pärlsocker utan faktiskt snö.. Men då hade jag redan petat bort allt det goda sockret ifrån min saffransbulle - eftersom jag inte ville se ut som någon tjock människa med pärlsocker-prickig kappa.

Slutsats: Det är fritt fram att äta bullar ute när det snöar. No one can tell.

Inga kommentarer: