tisdag 1 januari 2008

Röksignaler och svart-vitt,tack!

Jag har kommit på att jag snart är utan web-kamera.
Borde inte ni läsare gå ihop och köpa en till mig.
Den jag har nu är Henkes och följer alltså med honom i flytten...
eller så får jag helt enkelt bli bättre på det här med att använda kameran på mobilen.

Fick tipps från en tant i byn att det snart kommer ut en mobil spec för gamla tanter som ska vara väldigt enkel att förstå sig på, utan massa special special...
Funderar på att kolla upp den.

Blev utskrattad av kusinen Nina och brorsan Fäddie när jag var hemma i julas.. Dom snackade om nånting som kallas för walkman och tydligen finns i mobiler. Jag sa att jag inte visste om jag hade det. Det hade jag. Det gör mig inte till en lyckligare människa. För vafan e walkman för nånting!?!

Sedan tog jag med mamma för att köpa en ny cd-freestyle. Mamma tvekar först till att följa med och frågar.."Är inte det lite väl ute?" Det blev ingen cd-spelare.. dom har visst slutat sälja sånna..

Min pappa förklarar oxå för mig att det vore bra för mig att köpa en platt-tv... Jag skulle tjäna utrymme på det...

Kommer jag från stenåldern eller vad är det här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nöjd med min tjock-TV.

Anonym sa...

Freestyle är mer eller mindre en svensk översättning av walkman. Alla sonys bärbara spelare heter walkman, därmed också mobiltelefonerna från sony ericsson med snabbknappar för musik.

Att tom dina föräldrar ute på landet ligger före dig i teknikutveklingen kan förklaras på många sätt..
A. Du är verkligen från stenåldern, eller åtminstone från 80-talet.
B. Du är en kravlös människa som är nöjd med vad du har och inte strävar efter det senaste och därför inte känner behovet att hålla dig uppdaterad.
C. Du stänger helt enkelt av när du läser eller hör något om teknik, för du förstår ändå inte.
D. Du väljer att undvika att höra talas om det senaste då ditt shoppingbegär då genast skulle prioritera bort din matbudget.

Om du inte känner igen dig alls i någon av dessa förklaringar kan jag nog klämma fram några till!

Hårtrollet! sa...

jag känner igen mig i allt det där faktiskt. Och så vet jag ju med mig att jag förr eller senare slarvar bort eller har sönder mina prylar... men jag tror att jag bättrat mig. Min telefon fyller snart ett år. Jag funderar på att hålla en fest! Så..hur får jag in musik i min telefon då?