torsdag 10 januari 2008

Mmm, öhmMömmm.

Idag lunchade jag på MAX. dom rekomenderar det på "du är vad du äter". Så jag var ju tvungen. Läsk, pommes, fiskburgare, ostdipp, glass... allt det rekomenderar dom att man äter.

När jag satt där och åt kom en kille fram och frågade om han kunde sitta vid mitt bord, Jag ville ju vara trevlig och säga: ja visst, slå dig ner. Trevligt med sällskap, ju fler desto bättre!

Men det sa jag inte. Jag hade så mycket käk i munnen att jag inte kunde säga något, förutom:
Mmm, öhmMömmm.
Jätte glad lät jag när jag sa det,Mmm, öhmMömmm. Jätte många runt omkring kollade på mig. Jag tänkte att dom vet ju inte att jag måste äta här idag. Dom visste ju inte att jag går på "du är vad du äter-dieten". Skratta ni bara tänkte jag, men nästa gång ni ser mig har dieten gett resultat. då ni, då skrattar ni inte längre! Jag tänkte att alla dom andra som satt inne på MAX haft det som sitt nyårslöfte. Att äta MAX regelbundet. Jag tänker att det kanske håller nån vecka, sen ger dom upp. Dom har inte min inställning, min vilja. Dom är sånna där som kollar på "du är vad du äter" nån gång ibland. då håller det inte. Jag såg tillexempel ingen annan som åt glass. Går man inte in för det helhjärtat kan man lika gärna låta bli!




1 kommentar:

Erik sa...

du avslöjade aldrig om han satt sig ner...