torsdag 10 januari 2008

she's back.

Igår hade jag min fuldag. Ni vet.. kläderna är obekväma och tråkiga. Håret är livlöst och bara hänger, ögonen är trötta, Det fanns inget lekfullt eller livligt alls över mig. Utrstrålning finns inte. Jag är seg när jag pratar.. hittar inte orden jag vill säga.. blandar ihop,pratar osammanhängande... jag känner mej inte bara ful -Man blir lixom nedstämd av att titta på mig. Jag gör världen till ett lite sämra ställe...barnen i afrika svälter pågrund av min fuldag,sopbergen i italien blir större, människorna i stockholm blir olyckliga när dom ser mig, dom går hem och bråkar med sina familjer.. Mörkret sprider sig...

Imorse när jag vaknade kände jag att jag pallar inte. Jag pallar inte en fuldag till. och framför allt.. Världen pallar inte.
Så jag tog igen det idag.

Idag var jag het.
jävlar va skönt det är att kolla på sig själv och tänka.. *grrr*
Idag var tillbaka.
Idag svalt inte längre barnen i afrika. Idag satt inte små kaniner instängda i små burar i väntan på att bli pälsjackor. Idag var det ingen som dog. Idag serverades det bara god mat i skolmatsalarna. Idag bråkad inte längre familjerna i stockholm. Ikväll somnar barnen snällt efter bollibompa. Ikväll har stockholmarna försonings-sex.

Idag räddade Frida världen. Idag var en bra dag.
Tack Frida.

Inga kommentarer: