torsdag 10 januari 2008

"how do I open this?"

Det är på MAX det händer.
Jag sitter vid ett bord alldelles vid en dörröppning.
En tant står framför dörröppningen. Hon står där ett tag, Sen kollar hon på mig och säger "how do I open this?"
Jag svarar inte av två anledningar:
1. Jag har mat i munnen.
2. Det finns ingen dörr.

Jag vill säga åt henne,att det inte finns nått där.. bara luft... att jag vet inte hur det är i hennes land, men i sverige kan man gå igenom luft.. även fast luften är i en dörröppning. Även fast väggarna brevid dörröppningen är gjorda av glas, och luft och glas är ganska lika varandra...

Men tanten går innan jag hinner svara, hon går till en annan dörr..står en stund och kollar hur folk gör när dom går in och ut igenom dörröppningen. Sedan går hon, Jag ser henne försvinna igenom dörröppningen. Vad som händer när hon kommer fram till nästa dörröppning, som det faktiskt är en dörr i ser jag aldrig.

Det lustiga är att något liknande hänt mig tidigare på samma ställe. Jag funderar på att trycka upp broschyrer som förklarar skillnaden mellan en dörr, och ingen dörr...

1 kommentar:

Erik sa...

det låter som att du äter ofta på max