tisdag 27 november 2007

våfflor me grädde å glass

det är mycket nu
många sena kvällar.. tidiga mornar.. mycket att tänka på.. sändigt ont i huvudet.
men folk är snälla.
mamma tog med mig på relax i helgen. meditationsbastu och bubbelpool bland annat.
och idag när jag kom hem från jobbet så har Henke gräddat våfflor och dukat fram med sylt och grädde och grejjer. Hungrig som en varg är jag när jag upptäcker att henke inte ställt fram någon glass. så istället för att tycka att han är söt och rar som gjort våfflor vill jag skrika att han är helt jävla blåst. hur fan har han tänkt att jag ska kunna äta glass om den inte får stå och tina en stund först!!!

jag vill kasta våfflorna på golvet och hoppa på dom.. Kasta ut grädden genom fönstret, och dricka upp sylten.. bara för att protestera! men det gör jag inte. Inte för att jag kommer på bättre tankar.. utan för att jag är för trött. jag orkar inte.

Efter att jag ätit klart plockar jag undan lite grann efter mig. Men jag låter grädden stå kvar, enbart så att jag ska kunna bli arg på Henke om han inte plockar undan den.

Inga kommentarer: