måndag 19 november 2007

Synsam

Idag har jag varit på Synsam och kollat synen. Jag var helt säker på att hon skulle tala om för mig att jag är halvblind. Det hände inte.

Men när jag satt där i stolen och fick svara på om jag såg bättre nu -eller nu... eller kanske nu?
så fick jag för mig att hon bara jävlades.. jag tror inte hon ändrade ett dugg på den där apparaten.. men varje gång jag svarade att ja.. nu såg jag nog lite bättre än innan.. så skrattade hon inombords eftersom hon just lurat mig att till att tro något sådant.

Kanske hade hon oxå en dold filmkamera så att hon sedan kunde visa upp i fikarummet precis hur många gånger hon lurat mig.

Under hela undersökningen satt en praktikant och stirrade på mig, och jag undrar.. vad fan får han ut av det? borde han inte kollat i datorn som optikern höll på med istället? Men kanske kollade han efter miner som kunde avslöja om jag kanske misstänkte vad optikern höll på med.. Lurendrejeri.

Det hela kostade mig 350kr.

jag tänker att kanske var optikerns dator inte ens påslagen? och kanske var det inte ens en optiker jag var hos.. Kanske var det en kund som fått fatt i en vit rock... namnbrickan ramlade faktiskt av när jag var där.. En kund som tänkte att 350spänn vore ju inte helt fel.. å hur svårt kan det vara.. - är det bättre nu... eller nu? eller kanske nu?

Imorgon ska ja fan gå dit i en vit rock å sälja ett par briller...

Inga kommentarer: